Μόλις αποστείλατε το CV σας; Για ξανασκεφτείτε το!
Πολλές φορές έχετε διαβάσει πόσο σημαντικό είναι να ελέγχετε το βιογραφικό σας 1 και 2 φορές προτού το αποστείλετε σε μια αγγελία για θέση εργασίας που σας ενδιαφέρει. Ακόμα περισσότερες φορές έχετε διαβάσει για τα κλασσικά λάθη που συναντούν οι recruiters σε βιογραφικά, τα οποία συχνά αφορούν σε ορθογραφικά, συντακτικά, μέχρι και ολόκληρα κείμενα που ξεχάσατε να αφαιρέσετε από βιογραφικά άλλων που σας είχαν δώσει το βιογραφικό τους για να βασιστείτε και να στήσετε το δικό σας.
Αν τα παραπάνω, όμως, σάς φαίνονται απόλυτα γνώριμα και θεωρείτε ότι είστε πιο γνώστες του αντικειμένου (advanced users), έχουμε συλλέξει για εσάς 9 επιπλέον ερωτήσεις που χρειάζεται να κάνετε στον εαυτό σας, αν θέλετε το βιογραφικό σας να “σπάσει τα κοντέρ»! Σκεφτείτε σαν να είστε εσείς recruiters (ο καλύτερος τρόπος για να διαχειριστείτε την υποψηφιότητά σας, είναι να μπείτε στα παπούτσια τους!) και φροντίστε τα παρακάτω, ώστε να βγείτε ασπροπρόσωποι όπου κι αν το προτείνετε.
Κερδίζει τις εντυπώσεις ως επαγγελματικό βιογραφικό;
Αν θέλετε να δώσετε την εντύπωση ότι είστε επαγγελματίας σε αυτό που κάνετε – κι αυτό δεν έχει να κάνει με την ηλικία˙ ακόμα κι ένας junior χρειάζεται να αποδείξει τον επαγγελματισμό του – θα πρέπει αυτό να αναδεικνύεται και μέσα από το βιογραφικό σας. Μια λογική και καθαρή δομή αυτού, με χρήση σωστού λεξιλογίου δίχως λάθη και ποικιλία έκφρασης, θα βοηθούσε εξαιρετικά!
«Τρίζουν τα πατώματα» όταν κάποιος το ανοίγει;
Αν πραγματικά θέλετε να τους κάνετε εντύπωση, φροντίστε να περιέχει μια σύντομη αλλά πωλησιακή πρώτη περιγραφή σας (ανατρέξτε σε παλαιότερα άρθρα μας για το CV Summary), με ιδιαίτερη έμφαση στις δεξιότητες και τα ταλέντα σας. Αν κάποιος δεν μπορεί εύπεπτα να διακρίνει ότι ταιριάζετε στο ρόλο που αναζητά να καλύψει με την πρώτη ματιά κι ανάγνωση, τότε απλά έρχεστε δεύτεροι στο παιχνίδι του ανταγωνισμού.
Είναι εύκολο στην ανάγνωση;
Μόλις αναφέραμε την λέξη «εύπεπτα». Εκεί κρύβεται το κλειδί της όλης πώλησης. Αν σκεφτείτε πόσο βαρύ πρόγραμμα έχουν, τόσο οι recruiters που συλλέγουν και αξιολογούν τα βιογραφικά, όσο και οι line managers ή αλλιώς οι μελλοντικοί δυνητικοί σας προϊστάμενοι, τότε θα αντιληφθείτε πόσο “snackable” χρειάζεται να είναι το περιεχόμενό σας. Ναι, ναι… όπως το ακούτε. Σαν μικρό σνακ! Δώστε τους την πληροφορία με έναν εύκολο προς κατανόηση τρόπο, δίχως να ταλαιπωρείτε περισσότερο το μυαλό τους. Μην ξεχνάτε ότι θέλετε να αποφύγετε να σας θυμούνται ως άλλη μια δυσάρεστη στιγμή της ημέρας τους.
Είναι περίπου μέχρι 2 σελίδες;
Δεν θα διαβάσετε για άλλη μια φορά το κλισέ της 1ας σελίδας. Ναι, είναι εφικτό να συνταχθεί ένα βιογραφικό σε 1 μόνο σελίδα, αλλά όχι πάντα. Ίσως σε νεαρότερες επαγγελματικά ηλικίες, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι κάτι τέτοιο αφορά σε όλα τα στελέχη και τα επαγγέλματα. Αυτό που θέλουμε να θυμάστε είναι να είναι σύντομο (όπου πρέπει), εύστοχο (όσο πρέπει) και μεστό (ό,τι πρέπει) σε περιεχόμενο. Αν αυτό σας πάρει σε εύρος λίγο παραπάνω και φτάσετε τις 2 (το ανώτερο 3 σελίδες), δεν θα χαλάσει ο κόσμος, ούτε θα το πετάξουν στον κάδο.
Αντικατοπτρίζει τις ανάγκες του εργοδότη;
Όπως είπαμε, ο χρόνος πιέζει και το άτομο που θα ανοίξει, θα διαβάσει και θα αξιολογήσει το βιογραφικό σας, θέλει να δει μόνο ένα πράγμα… αν όντως ταιριάζετε στο ρόλο που αναζητά. Αν αυτό δεν φαίνεται πουθενά στο περιεχόμενο του βιογραφικού, τότε μην περιμένετε ευοίωνη κατάληξη. Διαβάστε επανειλημμένως την αγγελία και φροντίστε να είναι ξεκάθαρο ότι μπορείτε να ανταποκριθείτε στις μελλοντικές αρμοδιότητες και προκλήσεις που θα εμφανιστούν. Και η καλή πρόθεση δεν μετράει. Χρειάζεται να φαίνεται καθαρά ότι έχετε έστω τις βάσεις, αν όχι ήδη τα προσόντα για να ανταπεξέλθετε.
Οι περιγραφές των ρόλων σας έχουν σωστή δομή;
Οι πιο πρόσφατοι ρόλοι που έχετε απασχοληθεί είναι αυτοί που θα μονοπωλήσουν κιόλας το ενδιαφέρον του αναγνώστη. Αν έχετε περιγράψει τις αρμοδιότητές σας με φτωχό τρόπο, χωρίς να τις ενισχύσετε με επιτεύγματα που πιθανόν φέρατε εις πέρας, τότε το μόνο σίγουρο είναι ότι ο αναγνώστης θα χάσει το ενδιαφέρον του κι ο ανταγωνισμός θα κερδίσει στα σημεία! Μην ξεχνάτε μόνο, πως τα bullets είναι το κατάλληλο εργαλείο που χρειάζεστε, τόσο για να εξυπηρετήσετε τη δομή, όσο και να αναδειχθεί σωστά το περιεχόμενό σας.
Η αξία σας, αποδεικνύεται;
Μπορείτε να δώσετε μια «γεύση» του αύριο στον μελλοντικό σας εργοδότη; Μπορείτε να του προσφέρετε ένα όραμα της συνεργασίας σας και της αποτελεσματικότητας αυτής; Αυτός είναι ο λόγος που αναζητούν οι recruiters επιτεύγματα μέσα σε ένα βιογραφικό σημείωμα. Προσπαθούν να οραματιστούν όσα θα καταφέρετε και στην δική τους εταιρεία. Ψάχνουν να ταυτιστούν με τη επιτυχία που φέρατε στην προηγούμενη εταιρεία που απασχοληθήκατε και να αντιληφθούν αν έχετε τη δυνατότητα να φέρετε την τεχνογνωσία σας και τέτοια αποτελέσματα και στη δική τους.
Ποσοτικά, πώς τα πάτε;
Τα νούμερα είναι το Α και το Ω σε ένα βιογραφικό σημείωμα – το έχουμε αναφέρει και σε παλιότερη αρθρογραφία. Χωρίς αυτά, είναι πολύ δύσκολο ένας αναγνώστης να αντιληφθεί το μέγεθος μιας επιτυχίας, ενός επιτεύγματος ή να συγκρίνει την υποψηφιότητά σας με του ανταγωνισμού (μην ξεχνάτε αυτόν τον παράγοντα!). Εδώ αξίζει να σας τονίσουμε ότι τα νούμερα δεν τα βρίσκει κανείς μόνο στους πωλητές, αλλά και σε πολλά (αν όχι όλα τα επαγγέλματα) και μπορεί να αφορούν το μέγεθος της ομάδας που συνεργάζεστε, τα οικονομικά μεγέθη που διαχειριζόσασταν, το πόσο διήρκησαν projects που αναλάβατε ή το ποσοστό της επιτυχίας (αν είναι μετρήσιμο) που φέρατε.
Τώρα γνωρίζετε πραγματικά πώς να τους εντυπωσιάσετε!
Της Έθελ Αγγελάτου
Πηγή: blog.kariera.gr