13-06-17 Ξεκινούν στις 19 Ιουνίου οι ηλεκτρονικές δηλώσεις προτίμησης στα ΕΠΑ.Λ.

2017-06-16 19:05

Για πρώτη φορά φέτος οι δηλώσεις προτίμησης των μαθητών στα ΕΠΑ.Λ. γίνονται ηλεκτρονικά. Από τις 19 έως τις 23 Ιουνίου 2017 οι γονείς - κηδεμόνες και οι ενήλικοι μαθητές έχουν τη δυνατότητα, χρησιμοποιώντας τους κωδικούς του taxisnet, να συμπληρώσουν την ηλεκτρονική δήλωση προτίμησης είτε από το σπίτι τους είτε στα σχολεία με τη βοήθεια των εκπαιδευτικών και να επιλέξουν την τάξη, τον τομέα και την ειδικότητα που τους ενδιαφέρει.

Οι ηλεκτρονικές δηλώσεις προτίμησης για τα ΕΠΑ.Λ. αποτελούν μέρος της προσπάθειας για καθιέρωση της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης στην εκπαίδευση, για τον αποφασιστικό περιορισμό της γραφειοκρατίας στα σχολεία. Τα επόμενα βήματα, σε συνδυασμό με την απόδοση του μοναδικού, για κάθε μαθητή/-τρια, Αριθμού Μητρώου, θα απαλλάξουν τα σχολεία από τις καρτέλες, τα δικαιολογητικά για εγγραφή, τις αναγνωρίσεις γνησιότητας τίτλων, την ατελείωτη αλληλογραφία με υπηρεσίες και οργανισμούς, τις ταχυδρομικές ειδοποιήσεις Γονέων και Κηδεμόνων για απουσίες και πολλές άλλες γραφειοκρατικές διαδικασίες, που ταλαιπωρούν χρόνια τώρα όλη την εκπαιδευτική κοινότητα.

Το νέο σύστημα θα βοηθήσει στην έγκαιρη δημιουργία τάξεων, τμημάτων τομέων και ειδικοτήτων, την έγκαιρη παραγγελία και διανομή των βιβλίων στους μαθητές, τη δίκαιη κατανομή του προσωπικού με βάση τις πραγματικές ανάγκες, την έγκαιρη πρόσληψη των αναπληρωτών και την κανονική λειτουργία των ΕΠΑ.Λ. από τις 11 Σεπτεμβρίου.

Για τις μεμονωμένες πρόσφατες διαμαρτυρίες δίνονται οι εξής διευκρινίσεις:

Καμία εγκύκλιος δεν υποκαθιστά Υπουργικές Αποφάσεις. Το Υπουργείο Παιδείας προωθεί νέα Υ.Α. εγγραφών-μετεγγραφών, η οποία θα αντικαταστήσει την υπ’ αριθμ. 133381/Δ4 / 12-08-2016 (Φ.Ε.Κ. 2627/τ. Β΄/24-08-2016) Υ.Α.

Η ηλεκτρονική δήλωση προτίμησης αποτελεί διαδικασία με την οποία η επαγγελματική εκπαίδευση επιφορτίζεται με το έργο της έναρξης μιας προσπάθειας του Υπουργείου να βελτιώσει τον τρόπο με τον οποίο οι μαθητές και οι οικογένειές τους έχουν πρόσβαση στην πληροφορία. Η ανάπτυξη της πληροφορικής και της τεχνολογίας παρέχει αξιόπιστους και άμεσους τρόπους επικοινωνίας που διευκολύνουν σημαντικά την ανταλλαγή πληροφοριών. Στο πνεύμα αυτό, θα επεκταθούν σταδιακά και σε άλλες εκπαιδευτικές δομές οι διαδικασίες που διευκολύνουν την εγγραφή, τη μετεγγραφή, την κατανομή, τη φοίτηση, την αξιολόγηση του μαθητή, την ενημέρωση των γονέων κ.ά. Άλλωστε, όλο και περισσότερες διαδικασίες στην εκπαίδευση πραγματοποιούνται ήδη με ηλεκτρονικά μέσα, όπως: η υποβολή αίτησης - δήλωσης για μετάθεση, για οργανική θέση, για βελτίωση θέσης, για απόσπαση, για άρση υπεραριθμίας, οι αιτήσεις και δηλώσεις προτίμησης αναπληρωτών εκπαιδευτικών, η υποβολή μηχανογραφικού δελτίου των υποψηφίων για την τριτοβάθμια εκπαίδευση, οι εγγραφές και οι δηλώσεις μαθημάτων των φοιτητών, οι αιτήσεις μετεγγραφών στα Α.Ε.Ι. κ.ά.

Η ηλεκτρονική υπηρεσία του taxisnet αποτελεί ένα εγκεκριμένο ολοκληρωμένο σύστημα που εδώ και χρόνια εξυπηρετεί και διευκολύνει τον πολίτη στη σχέση του με υπηρεσίες του Δημοσίου (Εφορίες, Ι.Κ.Α., Ο.Α.Ε.Δ., Α.Σ.Ε.Π., Ο.Π.Ε.Κ.Ε.Π.Ε., κ.α.). Πρόκειται για ένα κοινά αποδεκτό σύστημα, γιατί επιτελεί τη λειτουργία του με αξιοπιστία και ασφάλεια.

Γνωρίζουμε ότι κάθε νέο ξεκίνημα ίσως παρουσιάσει προβλήματα που θα θέλουν άμεση αντιμετώπιση με κοινές ενέργειες σχολείων και διοίκησης, αφού για κάποιο διάστημα τα δύο συστήματα θα συνυπάρχουν και θα συλλειτουργούν. Το Υπουργείο Παιδείας είναι έτοιμο να προχωρήσει άμεσα στις αναγκαίες διορθωτικές κινήσεις για να αντιμετωπίζονται όποια προβλήματα εμφανιστούν κατά την πρώτη εφαρμογή.

Όμως δεν δικαιολογείται, στο όνομα των όποιων δυσκολιών και προβλημάτων που ίσως πρόσκαιρα παρουσιαστούν, να εγκαταλειφθεί η σημαντική αυτή τομή.

 

Πιο συγκεκριμένα και για την αποκατάσταση της αλήθειας:

Ο ισχυρισμός ότι μεταβάλλεται η περίοδος εγγραφής μόνο στα ΕΠΑ.Λ. είναι αναληθής. Η εγκύκλιος με Αρ. Πρωτ. : 89047/ΓΔ4/26-05-2017 είναι κοινή για Γυμνάσια, ΓΕ.Λ. και ΕΠΑ.Λ.. Σύμφωνα με αυτήν:

1.    Οι εγγραφές των μαθητών/μαθητριών όλων των τάξεων των Γυμνασίων, ΓΕ.Λ., ΕΠΑ.Λ. θα πραγματοποιηθούν μέχρι τις 30 Ιουνίου 2017, μετά την έκδοση των αποτελεσμάτων των προαγωγικών και απολυτηρίων εξετάσεων των εξεταστικών περιόδων του σχολικού έτους 2016-2017.

2.    Για το σχολικό έτος 2017-2018 η ηλεκτρονική δήλωση προτίμησης για τα ΕΠΑ.Λ.- και όχι η εγγραφή στα ΕΠΑ.Λ.- θα πραγματοποιηθεί ηλεκτρονικά από τις 19 έως τις 23 Ιουνίου 2017 και η εγγραφή των μαθητών θα ολοκληρωθεί έως τις 30 Ιουνίου 2017.

3.    Οι μετεξεταστέοι μαθητές Γυμνασίων, ΓΕ.Λ. και ΕΠΑ.Λ. οι οποίοι περιμένουν την έκδοση αποτελεσμάτων από τη δεύτερη εξεταστική περίοδο του Ιουνίου και όσοι δεν μπορέσουν να υποβάλουν ηλεκτρονική δήλωση εντός του Ιουνίου για λόγους ανωτέρας βίας, έχουν τη δυνατότητα να υποβάλουν ηλεκτρονική δήλωση προτίμησης για τα ΕΠΑ.Λ. στο διάστημα 1 - 7 Ιουλίου 2017 και να εγγραφούν έως τις 17 Ιουλίου 2017 κατά τις ημέρες λειτουργίας των σχολείων.

4.    Οι παραπεμπόμενοι μαθητές στην ειδική εξεταστική περίοδο του Σεπτεμβρίου θα πραγματοποιήσουν την εγγραφή τους από 1 έως 11 Σεπτεμβρίου 2017.

5.    Οι απόφοιτοι των Σ.Δ.Ε. του τρέχοντος σχολικού έτους μπορούν, λόγω της επιμήκυνσης του σχολικού έτους, να εγγραφούν στα ΕΠΑ.Λ. από 1 έως 11 Σεπτεμβρίου 2017.

6.    Οι απόφοιτοι ΓΕ.Λ. και ΕΠΑ.Λ. του σχολικού έτους 2016-2017 που επιθυμούν να εγγραφούν στη Β΄ τάξη ΕΠΑ.Λ. για την απόκτηση πτυχίου ειδικότητας μπορούν να εγγραφούν και στο διάστημα 1 - 11 Σεπτεμβρίου 2017.

7.    Τέλος, οι μαθητές/τριες που εμποδίστηκαν να εγγραφούν για λόγους ανωτέρας βίας ( π.χ. λόγοι υγείας, σοβαροί οικογενειακοί λόγοι κ.α.) μπορούν να εγγραφούν και στο διάστημα 1 - 11 Σεπτεμβρίου 2017, στα υπάρχοντα τμήματα.

 

 

Η διαδικασία ηλεκτρονικής δήλωσης προτίμησης για τα ΕΠΑ.Λ. αφορά αποκλειστικά δομές της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Κάθε απόπειρα συσχετισμού με δομές μη τυπικής εκπαίδευσης βρίσκεται εκτός πραγματικότητας. Ο καθορισμός της τυπικής εκπαίδευσης πρωτίστως αφορά το ουσιαστικό περιεχόμενο των σπουδών και της εκπαιδευτικής πράξης και όχι τις γραφειοκρατικές- διεκπεραιωτικές διαδικασίες.

Δυστυχώς ορισμένοι οπαδοί της στασιμότητας κινδυνολογούν ξανά και συνειδητά διαστρεβλώνουν την πραγματικότητα. Είναι οι γνωστοί υποστηρικτές του «να μην αλλάξει τίποτα», να παραμείνει δηλαδή το κλίμα υποβάθμισης και απαξίωσης για την επαγγελματική εκπαίδευση που καλλιεργήθηκε τα προηγούμενα χρόνια. Η προσπάθειά μας για την αναβάθμισή της θα συνεχιστεί. Όπως με τη νέα δομή των ΕΠΑ.Λ. που αποτρέπει την πρόωρη εξειδίκευση. Όπως με τη διεύρυνση της πρόσβασης των αποφοίτων της και στα Πανεπιστήμια και στη σχολή της Πυροσβεστικής και στην κοινή ομάδα σχολών. Όπως με την καθιέρωση του μεταλυκειακού έτους – τάξης μαθητείας, που τόσο πολύ συκοφαντήθηκε αλλά η καθολική αποδοχή του από μαθητές και εκπαιδευτικούς έδωσε αποστομωτική απάντηση στους λασπολόγους.

Το Υπουργείο Παιδείας και η Επαγγελματική Εκπαίδευση αποδέχονται την πρόκληση να οραματίζονται, να σχεδιάζουν και να υλοποιούν τρόπους και μέσα εκσυγχρονισμού και βελτίωσης του εκπαιδευτικού συστήματος. Κύριο προαπαιτούμενο της αναβάθμισης των ΕΠΑ.Λ. αποτελεί ο εξορθολογισμός και η αξιοπιστία τους. Δυστυχώς, ορισμένοι δυσκολεύονται να υιοθετήσουν αντιλήψεις προοδευτικές και μένουν προσκολλημένοι σε αναχρονιστικά σχήματα σκέψης και δράσης και σε πρακτικές που έχουν δυσφημίσει την επαγγελματική εκπαίδευση.

Όλοι αυτοί, καθώς και όσοι επιχειρούν να καλλιεργήσουν κλίμα ανασφάλειας και φόβου στους εκπαιδευτικούς ματαιοπονούν. Οι εκπαιδευτικοί μας γνωρίζουν ότι με τη σημερινή κυβέρνηση δεν διατρέχουν κανέναν απολύτως κίνδυνο. Το παρελθόν είναι πρόσφατο και αποκαλυπτικό για τα δεινά που υπέστη η επαγγελματική εκπαίδευση και οι εκπαιδευτικοί της από τη συγκυβέρνηση της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ. Αυτοί οι καιροί έχουν περάσει ανεπιστρεπτί.

Η επαγγελματική εκπαίδευση θα κερδίσει και το στοίχημα της αξιοπιστίας. Πολύ γρήγορα οι κατ’ επάγγελμα κινδυνολόγοι θα διαψευσθούν για μια ακόμη φορά.

Το Υπουργείο Παιδείας και η Επαγγελματική Εκπαίδευση προσπερνούν τον παραλογισμό, στοχεύουν στην ικανοποίηση των αναγκών του σήμερα και του αύριο, πιστεύουν στις δυνατότητες των ανθρώπων και της κοινωνίας μας και προσβλέπουν στη συμμετοχή όλων.

 

Πηγή: www.minedu.gov.gr